Řešení nedostatků, reklamace
Revize - aktualizováno 26. srpna 2024
Řešení nedostatků - vrácení zboží zakoupeného na E-SHOPU
1. Kdy mohu odstoupit od smlouvy
Může se stát, že výrobek, který jste si koupili přes náš internetový obchod neodpovídá Vašim představám.
a) Pokud jste výrobek zakoupil v našem internetové obchodě jako spotřebitel (nemáte na faktuře uvedeno IČ), máte v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 zákona 89/2012Sb. (Občanský zákoník) právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 kalendářních dní od převzetí zboží.
b) V případě, že jste podnikatelem, tzn. právnickou osobou či osobou, jež zboží objednala v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, zákonná možnost Odstoupení od smlouvy ve 14 dnech se na vás nevztahuje. Ale i v těchto případech se budeme snažit Váš problém vyřešit. Vždy je to na domluvě smluvních stran.
2. Kdy nemohu odstoupit od smlouvy
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (§ 1837 zákona 89/2012Sb. Občanský zákoník):
a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před
uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle
na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž
cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně
smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však
neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než
vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických
důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal nebo mu bylo vygenerováno licenční číslo k zakoupenému software,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění
poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s
předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od
smlouvy.
3. Vrácení zboží, zaslání zboží k reklamaci
Zboží nám můžete vrátit dvěma způsoby:
a) osobním doručením na prodejnu (servis) na adrese Mírová 297/17, 70300 Ostrava-Vítkovice v době od 7,30 do 16,00 hodin
b) přepravní službou. V tomto případě před odesláním zboží
- Zašlete nám informační mail se základními údaji o prodeji. Údaje najdete na prodejním dokladu, faktuře.
- Uveďte zboží do původního stavu. Součástí zboží je i reklamní balení.
- Ke zboží přibalte kopie nákupních dokladů.
- Zboží pečlivě zabalte, abyste předešli jeho poškození během přepravy.
- Balíček zašlete na adresu servisu:
pimpala.cz-servis IT
Mírová 297/17
Ostrava-Vítkovice
70300
Další otázky a odpovědi ke vrácení zboží
4. Pokud odstupuji od smlouvy, musím zboží vrátit v nepoškozeném obalu
Přepravní obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci. Musíme však rozlišovat reklamní obal, který je součástí koupené věci a jeho poškození má za následek snížení hodnoty zboží. V těchto případech máme právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.
5. Vrácení zboží v nekompletním stavu (balení), provedení instalace a podobně
Pokud nám vracíte zboží v nekompletním stavu, například bez originálního příslušenství, dochází k výraznému snížení hodnoty zboží. V těchto případech máme právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.
6. Jak pohlížet na 14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy
Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem.
Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odstoupení od smlouvy odesláno.
7. V jaké lhůtě Vám vrátíme peníze
Peníze Vám za vrácené zboží zašleme na váš bankovní účet neprodleně, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, ne však dříve, než dojde k doručení vraceného zboží na prodejnu nebo zpět na náš servis (případně, než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno). Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího. V jednoduchých případech můžete peníze dostat také osobně na naší prodejně.
8. Mám pochybnosti, nevím si rady
V tomto případě nás prosím kontaktujte telefonicky (+420 591142142), mailem (pimpala@pimpala.cz) nebo nás kontaktujte přes webový "Kontaktní formulář".
Reklamace zboží v záruční době
Snažíme se prodávat zboží s vysokou kvalitou od spolehlivých dodavatelů. Nicméně se užíváním může stát, že zboží začne vykazovat chyby ve své funkčnosti. V těchto případech vyvineme co největší usílí, abychom sjednali nápravu a zboží Vám opět sloužilo.
9. Jaké jsou možnosti řešení reklamace
a) Autorizované servisní středisko - U většiny značkových produktů existují nezávisle na prodejním kanálu (prodejcích) servisní organizace zajišťující pro jednotlivé výrobce odborný autorizovaný servis s potřebným technickým vybavením. Tímto výrobci garantují vysokou kvalitu provedených servisních prací na svých výrobcích.
Pokud se jedná o takovýto výrobek, je nejlepší kontaktovat přímo tuto autorizovanou servisní organizaci, na kterou Vám zašleme kontakt. Vadné zboží si v těchto případech většinou vyzvedne přímo u Vás smluvní dopravce autorizovaného servisu. Ke zboží je nutné přibalit kopie prodejních dokladů. Může se stát, že jste prodejní doklady někde založili a nemůžete je najít. V tomto případě nás kontaktujte a my Vám prodejní doklady dohledáme a zašleme je na Váš registrovaný mail.
b) Naše servisní středisko (servisní střediska dodavatelů) - v tomto případě bude reklamaci řešit naše servisní oddělení v součinnosti se servisem dodavatelů. Reklamované zboží nám doručíte stejným způsobem, jako v bodě "3. Vrácení zboží, zaslaní zboží k reklamaci".
10. Jak efektivně postupovat při reklamaci:
Vždy se snažíme, abychom Váš problém vyřešili co nejrychleji. Postupujte prosím podle následujících bodů:
a) Zašlete nám informační mail se základními údaji o prodeji. Údaje najdete na prodejním dokladu, faktuře a důvod reklamace zboží.
b) Vyčkejte na informace našeho servisního oddělení, jak se zbožím naložit. Rozhodneme zda, je pro Vás výhodnější využití značkového servisu nebo zaslání zboží na naše servisní středisko.